Nadace ČEZ podpořila kurz krizové intervence na míru pro naše pracovníky v přímé péči.
Kurz krizové intervence na míru pro slyšící i neslyšící pracovníky v přímé péči s neslyšícími klienty.
Pracovníci v přímé péči získali soubor základních praktických dovedností z oblasti krizové intervence, díky kterým budou moci poskytnout neslyšícímu klientovi první pomoc v krizové situaci, např. stabilizace psychického stavu, redukce pocitu ohrožení a prevence prohlubujícího se psychického šoku neslyšícího klienta.
V návaznosti na nouzová opatření vázané na současnou epidemickou krizi v ČR se neslyšící klienti potýkají se závažnými sociálními, ekonomickými, společenskými, emocionálními problémy. V ČR žije zhruba půl milionu osob se sluchovým postižením, pro které je běžná komunikace se slyšícím světem větší či menší bariérou. V současné situaci s povinností nosit roušky je jim navíc znemožněno i odezírání. Č. jazyk má zcela jinou gramatiku a pravidla než jazyk znakový, je tedy pro neslyšící cizím jazykem a může nastat potíž i s porozuměním psanému textu. Fyzických tlumočníků je v ČR nedostatek. Neslyšící si tedy nemůže bez tlumočníka zavolat/napsat na specializované linky psychické podpory a poradenství. Především kvůli této jazykové bariéře jsou naše pracovnice 1. kontaktními osobami, na které se obrací o pomoc v krizové situaci.
Děkujeme za podporu!