Příspěvek je určen na programování a úpravu aplikace Tichá linka pro klienty se sluchovým a kombinovaným postižením, kteří mají problém porozumět českému znakovému jazyku a pro bezbariérovou online komunikaci potřebují přítomnost ještě druhého, neslyšícího tlumočníka. Neslyšící tlumočník přizpůsobí sdělení tak, aby ho klient pochopil a zároveň umí informace tlumočit do českého znakového jazyka pro slyšícího tlumočníka. Často je využíván k tlumočení do ukrajinského znakového jazyka pro klienty z Ukrajiny.
Výrazně podpoříme bezbariérovou komunikaci a integraci těchto klientů do slyšící společnosti. Pomůžeme jim navázat plnohodnotný kontakt například s úředníky, lékaři, sociálními pracovníky nebo potenciálními zaměstnavateli a zvýšit kvalitu jejich života. V konečném důsledku zlepšíme pracovní podmínky i pro naše tlumočnice a tlumočníky.
Již několik let se nám díky Nadaci ČEZ daří Tichou linku zlepšovat. Děkujeme za podporu!